top of page

הבעיות באות מהפנוט תודעת ההמון, והפתרון הוא הבחנה רוחנית

אם כך השאלה היא מה עם מקרה כמו שפעת, הדבקות זו שנעשית למגפה ?

חייבת להגיע אלינו ההבנה שהרוע, ללא קשר לשמו או לטבעו, אינו אישי לעולם. אין לזה מקום בך או בי, בו, או בה.


לכן, לעולם איננו צריכים לרפא אדם, לתקן, לשפר או להעשיר אותו כי אין בו רוע. האל הווה את הווייתו, ורק מה שהוא אלוהי בביטוי נכון לגביו.


לכן, בן אלוהי הוא חסר גיל, חסר מחלות, חסר כאב, מושלם, ורוחני. המראה הנגלה אינו אדם, לא מצב, לא דבר כלשהו ; זוהי היפנוטיות אוניברסלית, הצעה מתפישה אנושית דואלית.


היא פועלת גם מבלי להיראות או להישמע, ובכל זאת היא נכנסת לתודעתנו. במקרה של מלחמה זה קורה בגלל שהצעה בלתי נמנעת של מלחמה נזרקה לחלל, ובסופו של דבר, כל אלה שבחרו להתרחק ממלחמה, אמרו "בואו ניכנס למלחמה הזו!


אמנם זה לא היה הטבע שלהם יותר מאשר הטבע שלך או שלי לרצות להיות מעורב במלחמה. זו הייתה הצעה מהפנטת שהוטלה כתבנית מחשבה מבחוץ.


באותו אופן כל פיסת רוע שאנו חלק ממנו הושתלה בנו לראשונה, וחלק ניכר ממנו בצורה כזו שאיננו מודעים לכך וחלק ממנו, כמובן, מוצע לנו ואנו בוחרים בכך.


סרטים רבים וכמה הפקות בימתיות פונים ישירות לחושים שלנו ומביאים תגובה חושית. אבל אותה תגובה יכולה להיווצר מבלי שנהיה מודעים לכך במודע.


אולי לא נבין מדוע חווינו פתאום איזה רגש די זר לנו. למרות שאנו יכולים להיות סמוכים ובטוחים שזה בטח היה קיים איפשהו בתודעה.


 

לעתים גם הפחד נכנס לעולמו של אדם, והוא תוהה מדוע עליו לפחד כאשר נראה שאין סיבה מיוחדת לכך. זו גם הצעה מהפנטת שמגיעה לתודעתו מבלי שהוא באמת מודע לכך.


מחלה ופשע מוקרנים החוצה באופן דומה, שלא במודע על ידי אף אחד, אלא דרך ההשפעה המהפנטת הזו של האמונה בשני כוחות: טוב ורע שהשתרשה בתודעת ההמון.


ההכרה האנושית נוצרה מחוקים מסוימים, מתיאוריות משכנעות שנטמעו באנושות לאורך דורות. כל חניך רוחני צריך לצאת  מההכרה האנושית במידה מסוימת.


כך ההכרה האלוהית תוכל לאפשר לו לתפוש ולהבין את משמעות האלוהות שלו. בסופו של דבר כמי שצועד בהתמדה בדרך, לכן עליך להתרומם מעל למחשבות ומעל ההכרה האנושית.


לחנך את ההכרה האנושית אל מחוץ לעצמה


הוראה רוחנית לא יכולה להילמד דרך ועל ידי הכרה אנושית. אתה יכול לקרוא ספרים שלמים על אמת רוחנית ועדיין אין לך עוצמה רוחנית. 


כדי להתקדם עליך לפתח הבחנה רוחנית, כי אמת רוחנית היא הפוכה ממה שתבונת בן האנוש תופשת כעולם.


לכן מורה רוחני מנסה ללמד אותך לצאת מחוץ להכרת בן האנוש שלך.


 חסד אלוהי שמושג בהכרה הוא מעבר לתיאור במילים, זה מגיע דרך הבחנה רוחנית. כאשר התודעה של אמת מתבססת, אחיזת העולם בך דרך פיתוייו, נחלשת.


תודעה כזאת לא דורשת אספקה חומרית כמילוי למה שחסר.  כסף מנוצל בתבונה ולא לצורך השגת עוצמה והרגשת עליונות, אלא לצורך שירות.


כאשר אתה יוצא ממעגל החוק האנושי אתה מוצא שאינך נצמד יותר למעגלי הכלכלה של העולם. אתה חי חופשי מכבלים לכסף או הטבות והעושר שלך נח באוצרות הרוחניים של "מלכות האל". 








 

8 views
bottom of page